Saturday, June 13, 2009

Tarta cu lime si lamaie

Photobucket

In ultima vreme am descoperit ce usor este de facut Mojito. Si uite asa am cumparat o caruta de lime. Trebuia facut ceva cu ele..daca au un parfum atat de delicat si pronuntat in acelasi timp in cocktailuri, trebuie sa fie delicioase in prajituri! Delicioase este putin spus, mai ales ca le-am combinat si cu lamaie.. Reteta am preluat-o de pe recepten.se, dar am modificat-o putin ca sa fie mai pe gustul meu :)

Photobucket

Pentru blat:
300g faina
2 linguri zahar tos
125g unt
1 galbenus (sau 2-3 linguri de apa)
1 lingurita coaja de lime si lamaie

Pentru crema:
3 oua
200g zahar
2 linguri faina
2 lingurite zahar vanilat
200g frisca lichida
2 lime si 1 lamaie

Photobucket

Inainte de toate se rade coaja de la lamaie si de la lime, iar untul se lasa sa fie la temperatura camerei pentru a se lucra mai usor.

Photobucket

Blatul - Untul se amesteca cu zaharul si faina. Va rezulta o masa granuloasa.

Photobucket

Se adauga coaja de lime si lamaie si galbenusul de ou (sau apa) si se framanta un aluat.

Photobucket

Photobucket

Se intinde o foaie si se pune aluatul in forma de tarta, unsa in prealabil cu unt. Ingredientele sunt pentru o tarta cu diametrul de 24 cm, insa eu am folosit 2 forme mai mici. Se da la frigider pentru circa jumatate de ora.

Photobucket

Crema - Aici e simplu, se amesteca practic toate ingredientele! Se bat ouale cu zaharul, dupa care se adauga faina, zaharul vanilat si frisca lichida (care nu trebuie batuta in prealabil). Lamaiele si ambele lime se preseaza, si se adauga sucul in compozitie. Se pune si restul de coaja rasa pentru a parfuma crema si mai mult si se amesteca pana ce se omogenizeaza. Se toarna crema in forma.

Photobucket

Photobucket

Se da la cuptor la 200 grade Celsius pentru circa 30 minute. Trebuie verificat din cand in cand, depinde de cuptor dupa cum am mai spus. Eu le-am cam invartit din zece in zece minute pentru ca al meu arde pe o parte.

Photobucket

Se pot servi ca atare, cu inghetata de vanilie sau cu crema de frisca batuta. Sau cu o cafea tare!Pofta buna!

Photobucket

11 Comments:

Cristian Borod said...

fain blog, excelente poze!

Ina Todoran said...

Superbe poze, ca intotdeauna!

salmi said...

Yami yami, acum nu mai stiu ce dulce sa fac pentru Midsommar...suna tare bine reteta ta, simpla si usor de facut...sa vad ce zice familionul, ce sa le pregatesc..

Poppy said...

Multumesc bucatar maniac (fain nume apropo :) )

Ina, numai complimente primesc de la tine, in curand ma rusinez :)

Salmi.. pentru midsommar nu se face jordgubbartårta? Eu chiar ma gandeam la tarta mea, ce bine s-ar potrivi! Si färskpotatis cu dill si grädde.. si sill cu senap.. vai iar salivez! Poate fac si eu ceva special si pun pe blog, asa ca bucatarie suedeza..

salmi said...

Ah da, asa se face, jordgubbtårta pentru suedezi :)). Cum noi n-avem treaba cu ei, adica sarbatorim noi in familie, undeva la iarba verde ca sa vedem middsomarstongul ridicat, fac ce vreau ;)). Mancare speciala n-o sa fac, ca duminica dimineata la 6 plecam spre Ro.
Eu astept retetele tale, sa ma inspir din ele...

mazilique said...

poti sa incerci si cu lemon/lime curd ;)

Poppy said...

Da da trebuie sa fie foarte bun si asa! Multumesc de idee mazilique!

Elena said...

Chiar astazi am mancat "Limepaj".
Reteta ta trebuie incercata!

Kram,
Elena

Anonymous said...

dupa coacere, blatul ramane dur sau pufos?multumesc, alina

Poppy said...

Blatul ramane dur dupa coacere. Ma rog, dur e putin impropriu spus deoarece e genul "sable" dar inteleg la ce te referi :)

Anonymous said...

kyrie shoes
chrome hearts outlet
hermes bag outlet
bape
golden goose sneakers